Raport „Profesor la timpul viitor” – Tendințe și modalități de pregătire pentru viitor

Context

Trebuie doar să avem deschiderea de a privi înainte cu speranță, de a privi în jur cu empatie, de avea curiozitatea mereu vie pentru a învăța, înțelepciunea de a alege acele informații relevante și curajul de a construi și inova. Cu aceste gânduri am căutat, alături de FutureStation , Diana Stafie și Adriana Popescu, răspunsul la întrebarea: “Cum va arăta viitorul pentru profesioniștii din doemniul educației școlare?” Și, mai ales, am dorit să aflăm care sunt câteva dintre competențele pe care cadrele didactice ar trebui să și le dezvolte.

Am analizat o serie de semnale de schimbare mai mult sau mai puțin vizibile, unele dintre ele familiare deja mediului școlar românesc, altele care abia apar în țări dezvoltate, și am analizat 3 competențe relevante, necesare, și am putea spune chiar esențiale pentru viitorii profesioniști în domeniul educației. Puteți explora aceste competențe lecturând raportul disponibil la linkul de mai jos, alături de o serie de soluții cu privire la cum le putem dezvolta, gândurile a 100 de cadre didactice și manageri școlari cu privire la viitor, și un scenariu despre cum ar putea arăta învățarea în context școlar în 2036.

 

Proiectul din care face parte și de cine a fost finanțat

79% dintre cele 100 de cadre didactice consultate în cadrul webinariilor organizate la finalul proiectului nostru ”Profesori pregătiți, profesori motivați” consideră că viitorul va fi mai bun decât prezentul. Cu toate acestea, 45% consideră că școala în care lucrează este speriată, și nu încântată, de viitor

Sperăm ca acest raport să servească drept sursă de inspirație atât cadrelor didactice, cât mai ales școlilor și ONG-urilor care pregătesc profesorii pentru viitor, pentru crearea acelui cadru care încurajează învățarea, discuțiile inspiraționale despre viitor și curiozitatea de a afla lucruri noi.

Descarcă documentul complet și află mai multe: