Alternative Digitale pentru Școlile Speciale (3A)

Context

Adaptarea rapidă la situația critică creată de pandemia Covid-19, disparitățile privind accesul la tehnologie atât ale cursanților cât și ale profesorilor dar și lipsa de cunoștințe și sprijin în cadrul comunității profesorilor, au fost provocări cărora toată lumea a fost nevoită să facă față. Copiii vulnerabili, școlile vulnerabile (precum școlile speciale) și comunitățile rurale sunt cele mai afectate de schimbarea bruscă a mediului de învățare.

Având acest lucru în minte, ideea de Alternative Digitale pentru Școlile Speciale s-a conturat în mintea noastră. Ne-am dat seama că profesorii au nevoie de un set de competențe digitale specifice profesiei lor pentru a putea profita de potențialul tehnologiilor digitale pentru îmbunătățirea și inovarea educației, cu accent pe includerea elevilor cu nevoi educaționale speciale.

Scop și Obiective

Proiectul Alternative Digitale pentru Școlile Speciale – Adapted Accessibility for All – 3A este implementat de Asociația Color Your Dreams – România, în parteneriat cu Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Târgu Jiu România, Școala Mustafa Asim Cula Ortaokulu din Turcia, Școala „Dr. Zlatan Sremec” Posebno osnovno uciliste – Republica Macedonia de Nord și Fundația Romanian Angel Appeal pentru o perioadă de 24 de luni (martie 2021 – februarie 2023).

Scopul proiectului este de a încuraja accesibilitatea și incluziunea elevilor cu nevoi speciale de învățare, la o educație online de calitate, de aici și denumirea proiectului – 3A (Accesibilitate adaptată pentru toți).

Pentru a atinge acest scop, următoarele obiective au fost stabilite:

O1. Creșterea abilităților a cel puțin 120 de profesori din cel puțin 40 de instituții educaționale din 3 țări partenere, de adaptare a predării abilităților de matematică, self-care, comunicare precum și explorarea mediului în clasele de educație specială dedicate nivelului secundar, pentru elevii cu dizabilități ușoare până la moderate.

O2. Integrarea programelor de învățământ nou adaptate pentru 4 discipline din învățământul secundar în proiectarea didactică în cel puțin 15 școli din 3 țări partenere.

O3. Dotarea a cel puțin 120 de instituții de învățământ (centre pentru educație specială, școli cu clase de educație specială și educație specială integrată) cu motivație și resurse privind modul de adaptare a predării matematicii, abilităților de auto-îngrijire, abilităților de comunicare și limbaj și explorării mediului pentru elevii cu nevoi speciale de învățare, cu dizabilități ușoare până la moderate.

Produse intelectuale

IO1 – Proiectarea curricululelor pentru 4 discipline principale, pentru 2 categorii de nevoi educaționale speciale (autism, sindrom Down, oligofrenii) – dizabilități intelectuale ușoare până la moderate pentru învățământul secundar (toate cele 4 clase) atât pentru educația specială, cât și pentru clasele de educație specială integrată în ceea ce privește metodele, instrumentele și metodologia de evaluare care ar permite profesorii să-i învețe exclusiv online.

IO2 – Tutoriale pentru profesori în ceea ce privește utilizarea noilor metodologii de predare în clasele de educație specială și în educația specială integrată.

Susținători

Proiectul Alternative Digitale pentru Școlile Speciale – Adapted Accessibility for All – 3A este implementat de Asociația Color Your Dreams – România, în parteneriat cu Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Târgu Jiu România, Școala Mustafa Asim Cula Ortaokulu din Turcia, Școala „Dr. Zlatan Sremec” Posebno osnovno uciliste – Republica Macedonia de Nord și Fundația Romanian Angel Appeal pentru o perioadă de 24 de luni (martie 2021 – februarie 2023).