Dezvoltarea de abilități esențiale pentru profesori în predarea online (QUEST)
Context
Quality Essential Skills for Teachers in Online Learning (QUEST) este un proiect de parteneriat strategic de 24 de luni dezvoltat de Fundația RAA în parteneriat cu Newschool, o companie de design instructiv din Norvegia, Universitatea Autonomă din Barcelona, Succubus Interactive – o companie specializată în design de jocuri din Franța și Colegiul Național Nicolae Grigorescu din România.
Cei 5 parteneri reprezentând 4 țări europene propun un proiect care vizează îmbunătățirea competențelor profesorilor din învățământul preuniversitar în utilizarea învățării digitale în educație.
Erasmus +
Erasmus+ este programul UE în domeniile educației, formării, tineretului și sportului pentru perioada 2014-2021, combinând șapte programe anterioare și are oportunități pentru o mare varietate de persoane și organizații.
Scopul Erasmus+ este de a contribui la Strategia Europa 2020 pentru dezvoltare, creșterea locurilor de muncă, echitate socială și incluziune, precum și la cadrul strategic al UE pentru educație și formare.
Problemele specifice abordate de program includ:
- reducerea șomajului, în special în rândul tinerilor
- promovarea învățării adulților, în special pentru noile competențe cerute de piața muncii
- încurajarea tinerilor să participe la democrația europeană
- sprijinirea inovației, cooperării și reformei
- reducerea abandonului școlar timpuriu
- promovarea cooperării și mobilității cu țările partenere ale UE
Programul Erasmus+ este gestionat de Comisia Europeană (organul executiv al UE), Agenția Executivă pentru Educație, Audiovizual și Cultură (EACEA), o serie de agenții naționale din țările programului și o serie de birouri naționale în unele țări partenere.
Pentru mai multe detalii vizitați https://ec.europa.eu/programmes/erasmus-plus/node_en
Obiective
Proiectul are următoarele obiective:
O1: Dezvoltarea într-un mod academic și colaborativ a 5 module de învățare bazate pe tehnologia informației care abordează competențele esențiale pentru o învățare online de calitate (prezență online, interacțiune și dialog, gamificare, design instructiv, feedback și evaluare).
O2: Crearea unei rețele europene de formatori din rândul cadrelor didactice compusă din 18 profesori care participă la un T.O.T. (Training of Trainers) avansat compus din 10 zile de instruire.
O3: Creșterea competențelor digitale a peste 2.450 de profesori pentru ca aceștia să ofere cursuri online de calitate superioară vizând atractivitatea, interactivitatea și progresul academic al studenților.
18 profesori vor participa la un TOT (Training of Trainers) intensiv format din 2 sesiuni de 5 zile:
Modulul 1 – Construirea încrederii în sine în comunicarea online
Modulul 2 – Gamificare și design instructiv pentru procesele de învățare online
Până la sfârșitul proiectului, vor fi finalizate 5 produse intelectuale (în engleză și cele 4 limbi ale proiectului – franceză, spaniolă, norvegiană, română) diseminate în format de cursuri e-learning:
IO1 – E-learning Construirea încrederii în sine pentru comunicarea online
IO2 – E-learning Gestionarea interactivă a claselor online
IO3 – E-learning Gamificarea clasei online
IO4 – E-learning Proiectare instructivă pentru învățarea online
IO5 – E-learning Evaluarea și feedback-ul elevilor în mediul online
O platformă de e-learning va găzdui cele 5 module de e-learning, iar prin activitățile de diseminare ale proiectului (9 seminare online, 4 evenimente naționale de multiplicare și un plan complex de comunicare și diseminare) produsele QUEST vor ajunge la minimum 10.000 de profesori.