Raport de Cercetare: Integrarea Lingvistică a copiilor Refugiați/ Migranți din România

Raportul de față urmărește să analizeze sistemul actual de sprijin pentru ca fiecare copil migrant să aibă acces la o formă de învățare a limbii române, atât din perspectiva cadrului de reglementare, cât și a practicilor curente.

ACCESEAZĂ DOCUMENTUL AICI

Cele mai importante date de cercetare evidențiază existența unui cadru complex de sprijin. În același timp, studiul identifică numeroase provocări, printre care:

– Numărul încă redus de profesori pregătiți și implicați în predarea limbii române pentru copiii și tinerii migranți;
– Nevoia multiplicării programelor de formare a cadrelor didactice pentru predarea limbii române fără limbă de sprijin;
– Insuficiența materialelor de sprijin, resurselor de învățare și a materialelor auxiliare;
– Experiența redusă în utilizarea unor instrumente standardizate de evaluare a competențelor lingvistice dezvoltate;
– Nivelurile încă foarte diferite de pregătire și de motivație în grupele de cursanți, ce se accentuează pe măsura derulării programelor de limba română;
– Participarea neregulată și ratele mari de absenteism înregistrate de anumiți cursanți;
– Impactul experiențelor traumatizante și nevoile suplimentare de sprijin în aria socio-emoțională pentru copiii refugiați